سونوگرافی گربه
آرایش و اصلاح سگ
نوامبر 29, 2019

درمان التهاب گوش سگ

بیماری التهاب گوش سگ بیماری است که سبب درگیری اپیتلیوم گوش خارجی می شود. این بیماری چهره خود را بصورت حاد و یا مزمن نمایان می نماید، و در برخی موارد سبب درگیری و چهر های بالینی در لاله گوش می شود.

عواملی بسیاری سبب التهاب گوش سگ می شوند که شامل: انگل، مواد خارجی، بیماری حساسیت بیش از حد، اختلال در کراتینیزه شدن، کاهش فعالیت تیروئید، بیماری خود ایمن و التهاب بافت پیوندی. علاوه بر ابن وجود بعضی از باکتریها، مخمرها نیز سبب التهاب گوش سگ می شود.

علایم التهاب گوش سگ متفاوت است، ممکن است صاحب حیوان در مراحل اولیه بیماری متوجه این التهاب نشود و دامپزشک در زمان معاینات عمومی این بیماری را تشخیص دهد، اما اغلب علایم همراه با سرخی بیش از اندازه گوش ، خارش، تکان دادن سر، وجود درد، ترشحات درگوش خارجی، پوسته پوسته شدن داخل گوش خارجی و در موارد بیشرفته بیماری وجود چرک همراه است. که در این زمان دامپزشک به درمان التهاب گوش سگ می پردازد .

با توجه به اینکه عوامل مختلفی سبب پیدایش بیماری التهاب گوش سگ می شوند توصییه می شود صاحبان حیوان از هر گونه خود درمانی اجتناب ورزند و حیوان خود را هر چه سریعتر به دامپزشک نشان دهند تا درمان التهاب گوش سگ بدرستی صورت گیرد، همچنین معاینات منظم سه ماه یکبار در حفظ سلامت بیشتر حیوان کمک خواهد کرد.

درمان التهاب گوش سگ

اگر دامپزشک بیماری التهاب گوش سگ را تائید کرد شما باید طبق دستورات او مراحل درمان التهاب گوش سگ را شروع کنید. ابتدا دامپزشک برای گوش سگ شما انتی بیوتیک تجویز می کند. باید به دستور العمل های او در دوره درمان التهاب گوش سگ توجه کنید. حتی اگر مدتی بعد از درمان , سگ شما وضعیت بهتری پیدا کرد و علائم بدی نداشت , نباید درمان التهاب گوش سگ را قطع کنید زیرا ممکن است تمام باکتری های درون گوش حیوان از بین نرفته باشند.

اگر در طول دوره درمان التهاب گوش سگ ,شما زودتر از وقت تائین شده برای درمان التهاب گوش سگ , دادن دارو به سگتان را قطع کنید ممکن است عفونت های دیگری نیز در حیوان به وجود بیاید. تنها دامپزشک می تواند تائید کند که سگ شما کاملا درمان شده است یا خیر.